Recensie: Een gouden gloed over Ruby Falls

Boek: Een gouden gloed over Ruby Falls
Holly Martin
Uitgeverij: Zomer & Keuning
Verschijningsdatum: juli 2021
Genre: feelgood
Aantal sterren: ★★★ 3

Na Het familiehotel van Sapphire Bay is deze week eindelijk deel twee in de Jewel Island serie uitgekomen. Iets waar ik lang naar uit heb gekeken! In Een gouden gloed op Ruby Falls lees je deze keer het verhaal vanuit Clover, een van de drie zussen die op woont op Jewel Island. Benieuwd of het tweede deel in de serie mij wederom heeft weten te betoveren? Lees dan snel verder!

‘Een gouden gloed over Ruby Falls’ van Holly Martin is het tweede deel van De Zussen van Jewel Island-serie, over de zussen Aria, Clover en Skye.

Clovers leven is compleet! Ze is weer terug op Jewel Island, runt het familiehotel met haar zussen en is dolgelukkig. Hoewel… er mist één ding. Een paar jaar geleden is ze bedrogen door haar ex en sindsdien heeft ze zich niet meer open durven stellen voor de liefde. De knappe Angel Mazzeo wil haar helpen om weer aan het daten te slaan. Maar friends with benefits groeit al snel uit in iets meer…

Over Een gouden gloed over Ruby Falls

In het Familiehotel van Sapphire Bay werd het verhaal vertelt vanuit Aria en Noah. In het eerste deel heb je als lezer de andere zussen (Clover en Skye) al een beetje leren kennen. Persoonlijk vind ik het erg leuk dat het verhaal nu verder gaat en vanuit Clover vertelt wordt. Vanaf het begin was ik namelijk al nieuwsgierig hoe het tussen haar en Angel zou gaan lopen en waarom Clover hierin zo terughoudend was. Vragen waar je in dit boek allemaal antwoord op gaat krijgen.

De schrijfstijl van Holly Martin

Ik heb het al vaak geschreven, maar Holly Martin weet je als lezer helemaal mee te nemen in het verhaal. Als lezer vlieg je door het boek heen. Je hoeft het eerste deel niet gelezen te hebben voor je aan het tweede deel gaat beginnen. Als je als lezer bij het tweede deel begint, is dit erg fijn. Als je net als mij bent begonnen met deel één, dan is er een kans dat je ervaart dat er te veel herhaling plaatsvindt. Het is begrijpelijk, maar niet bevorderlijk voor het verhaal.

Holly Martin heeft met Een gouden gloed over Ruby Falls wederom een prachtig verhaal neergezet waarbij je na het lezen het gevoel hebt op Jewel Island te zijn geweest. Het is leuk om de personages in het verhaal te zien ontwikkelen en zo ook hoe het hotel is getransformeerd. Nog even en dan kunnen we eindelijk lezen hoe het af gaat lopen tussen Skye en haar ex-man in De zoete verleiding van Emerald Cove. Ik tel weer af! Jij ook?

Nieuwgierig geworden naar het nieuwste boek van Holly Martin? Schaf het boek dan hier aan bij je (online) boekhandel.

*Een gouden gloed over Ruby Falls heb ik van Uitgever Zomer & Keuning ontvangen als recensie-exemplaar, maar dit heeft mijn mening over dit boek niet beïnvloed.