Recensie: Flessenpost – Chantal Claassen

Boek: Flessenpost
Chantal Claassen
Uitgeverij: Zomer & Keuning
Verschijningsdatum: maart 2021
Genre: Feelgood
Aantal sterren: ★★★★★ 5

Soms heb je van de boeken waarbij je de dagen aftelt totdat dan eindelijk die langverwachte verschijningsdatum is. Het is iets wat ik niet vaak heb, maar bij Flessenpost had ik van tevoren al het gevoel dat Chantal Claassen een heel bijzonder boek had geschreven dat je diep weet te raken. Benieuwd of dit ook daadwerkelijk zo was? Lees dan snel verder!

‘Flessenpost’ is de romantische feelgoodroman van de Nederlandse debuutauteur Chantal Claassen, die zich afspeelt op het zomerse strand van Hoek van Holland.

‘Flessenpost’ van Chantal Claassen gaat over Chloë. Na een mislukte relatie trekt ze tijdelijk in bij beste vriendin Babs. Nu ze weer alleen is, voelt ze het gemis van haar overleden ouders en broertje des te meer. Ook het feit dat de gezondheid van haar oma zo achteruitgaat, baart haar zorgen. Als ze op het strand van Hoek van Holland een fles in de zee gooit met een wens voor haar oma, ziet ze dat er bij Beachclub Esperanza personeel wordt gezocht. Chloë aarzelt geen moment en solliciteert. Nogal rücksichtslos, maar misschien wel haar beste zet in tijden.

‘Flessenpost’ is het debuut van de Nederlandse feelgoodauteur Chantal Claassen en het eerste boek in haar heerlijk zomerse Beachclub Esperanza-serie.

Over Flessenpost

Flessenpost van Chantal Claassen is een boek dat je als lezer enorm weet te raken en dat ik heb dichtgeslagen met tranen in mijn ogen. Het is een verfrissend verhaal dat me doet laten snakken naar meer.

De schrijfstijl van Chantal Claassen

Wat ik zo bijzonder vind is dat Chantal je als lezer enorm weet te raken. De personages zijn extreem goed uitgewerkt en het is een feelgood verhaal met een mooi, diepgaand verhaal. En toch weet Chantal het op een luchtige manier te vertellen. Als lezer moet en zal je het boek zo snel mogelijk uitlezen om erachter te komen hoe het af gaat lopen en sluit je de personages in je hart. Schrijvers die de emoties van hun personages op hun lezer over weten te brengen zijn mijn favoriete schrijfsters. Emma Anna en Marina Folkers stonden al in dit rijtje, maar hier staat vanaf nu ook Chantal Claassen tussen!

Ik kan haast niet geloven dat Flessenpost pas het eerste boek is van Chantal Claassen… Het is een prachtig boek waarvan ik ervan overtuigd ben dat het iedereen zal raken. Dit boek moet je gewoon gelezen hebben deze zomer. Flessenpost behoort nu al tot een van mijn favoriete boeken aller tijden. Ik kan niet wachten tot deel twee van de Beachclub Esperanza-serie verschijnt! Kunnen we de tijd even doorspoelen?

Benieuwd geworden naar Flessenpost? Bestel heb boek dan bij je lokale (online) boekhandel.

*Flessenpost heb ik van uitgeverij Zomer & Keuning ontvangen als recensie-exemplaar, maar dit heeft mijn mening over dit boek niet beïnvloed.