Chicklit recensie: Bestemming Parijs!

Boek: Bestemming Parijs!
Mirjam Mieserius
Uitgeverij: Pumbo
Verschijningsdatum: september 2020
Genre: feelgood roman
Aantal sterren: ★★★★ 4

Als je me zou vragen van welke boeken ik het meeste kan genieten, dan zijn dat toch wel debuten van schrijvers. Ik vind het namelijk mooi om te zien hoe dromen en ideeën werkelijkheid zijn geworden. Ook Mirjam Mieserius heeft van haar droom werkelijkheid gemaakt met het uitgeven van haar eerste boek: Bestemming Parijs! Ik heb enorm van dit boek genoten en kan het iedereen aanraden.

Chloe heeft een passie voor lezen en reizen. Haar verloofde Peter niet. Chloe besluit om dan maar in haar eentje in Parijs in de voetsporen te treden van haar geliefde schrijver Hemingway. Daar ontmoet ze de Franse bouquiniste en schrijver Guillaume die haar meeneemt op avontuur. Er gaat voor Chloe een heel nieuwe wereld open, maar dan staat Peter op de stoep met een verrassing…

Sofia heeft alles voor elkaar. Ze runt een delicatessenwinkel in Montmartre, heeft een geweldig appartement in Le Marais en haar vriendje Jean-Luc houdt immens veel van haar. Toch is niet alles rozengeur en maneschijn in Sofia’s leven. Sofia draagt een geheim met zich mee wat ze angstvallig voor iedereen verborgen houdt. Maar geheimen komen altijd uit en Sofia dreigt alles te verliezen wat haar lief is.

Lizzy heeft San Francisco achter zich gelaten om in Parijs een wereldberoemde muze te worden. Met een flinke dosis zelfvertrouwen duikt ze direct na aankomst het Parijse kunstenaarsleven in en hoopt de waardering te krijgen waar ze zo wanhopig naar op zoek is. Lizzy schuwt daarbij geen grens, ook niet die van zichzelf, wat haar uiteindelijk duur komt te staan.

De paden van de vrouwen kruisen elkaar tijdens hun zoektocht naar liefde, moed en durven zijn wie je werkelijk bent.

Over Bestemming Parijs!

Bestemming Parijs! van Mirjam Mieserius is een ontroerend boek vol spannende avonturen dat je in één keer uit wilt lezen. Na het lezen voelt het alsof je alleen op citytrip bent gegaan naar Parijs en terug bent gekomen met een heleboel verhalen en nieuwe vriendinnen voor het leven. Dit is nou echt op vakantie gaan met een boek!

Chicklit recensie

Omdat ik de recensie voor Chicklit heb geschreven, kan ik deze niet volledig plaatsen op mijn website. Ben je nieuwsgierig geworden naar Bestemming Parijs! en wil je weten wat ik ervan vond? Neem dan een kijkje op de website van Chicklit voor de volledige recensie.

*Bestemming Parijs! heb ik van Chicklit ontvangen als recensie-exemplaar, maar dit heeft mijn mening over het boek niet beïnvloed.